Rise and shine! Healthy breakfast ideas 

        

Neataaa! Asa cum am specificat si in post-ul cu budinca din seminte de chia, incerc sa mai slabesc cateva kg (majoritatea o facem :))) dar si sa am un stil de viata cat de cat sanatos, iar pentru acest lucru, prima regula de aur este ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei. Prin acesta organismul isi ia nutrientii necesari pentru prima parte a zilei. Acesta nu trebuie sa lipseasca in nicio zi, pentru ca aduce beneficii precum:

  • Imbunatateste metabolismul.
  • Imbunatateste capacitatea de concentrare.
  • Sporeste sansele de a manca mai sanatos in restul zilei.
  • Veti fi mai activi.
  • Ajuta la slabit datorita fibrelor si proteinelor care tin apetitul sub control.
  • Reface necesarul de glucoza.
  • Cei care sar peste micul dejun pot intampina probleme de hipertensiune, rezistenta la insulina, ameteli, anxietate, dificultati de concentrare.

    Micul dejun trebuie sa fie compus din alimente sanatoase care sa contina fibre, proteine si carbohidrati complecsi precum:

  • Cereale integrale (ovazul este f bun) / paine de secara sau neagra/integrala. Furnizeaza multe vitamine si minerale si au continut redus de grasimi. Consumul de cereale integrale este recomandat in defavoarea cerealelor rafinate. Ofera substante nutritive si fibre necesare unei sanatati optime.
  • Oua (omleta cu legume sau fierte). Sunt surse esentiale de proteine. 
  • Fructe proaspete sau uscate. Daca veti consuma fructe la micul dejun veti avea parte de multe substante nutritive: vitamina C, magneziu, betacaroten, potasiu, etc. Ofera senzatie de satietate pe termen lung datorita continutului mare de fibre.
  • Unt de arahide. Este o sursa de proteine, grasimi sanatoase, potasiu, fibre, proteine, vitamine, este bun pentru inima, pentru controlul greutatii si o sursa de energie importanta. Este important sa alegeti o varianta care sa nu contina o cantitate mare de sare/ zahar.
  • Sucul proaspat de portocale/ ananas/ greph
  • Iaurt grecesc sau lapte. Surse importante de proteine, vitamine, calciu.
  • Seminte de chia (aliment minune) sau de in, adaugate in iaurt, cereale cu lapte. 

  

  Mie imi place sa consum la micul dejun omleta cu legume, iaurt sau lapte cu fulgi de ovaz, fresh-uri, cafea cu lapte, smoothie-uri (preferatul meu este cel din frunze de baby spinach, 1 mar verde, iaurt, optional 1 kiwi si seminte de chia).     Pentru aceasta dimineata am ales painea de secara toast prajita cu pasta de avocado, iaurt si cateva picaturi de lamaie. Se stie ca avocado este un fruct bogat in acizi grasi esentiali, ajuta la controlul greutatii corporale, este un aliment minune pt abdomen si protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare si are multe alte beneficii. 

     

     Daca doriti sa slabiti, este indicat sa beti 2 pahare cu apa cu sau fara lamaie inainte cu o jumatate de ora de a consuma micul dejun, sa beti fresh de grapefruit sau ceai verde.

    Voi ce alte variante de mic dejun sanatos adoptati?

💋

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s