Guilty pleasure: Lava cake


  I’m in looove with the choco! 🍫

     Buna! Cred ca de vreo saptamana mi s-a pus un fix sa fac Lava cake, asa ca am facut 3 zile consecutive :)). Pot spune ca este unul dintre deserturile mele preferate (toate sunt cu ciocolata). E o reteta super rapida si usor de facut.

    Aveti nevoie de (eu am folosit aceste gramaje pt. 2 portii):

  • 70 gr. Ciocolata cu continut ridicat de cacao (E foarte important ca ciocolata sa fie una calitativa, nu de menaj sau etc. Eu am folosit Milka.)
  • 15-20 gr. Unt 
  • 1 Ou mai mare (se va incorpora mai usor daca il bateti putin)
  • 1 Galbenus 
  • Putina esenta de vanilie
  • O lingura rasa de faina
  • Optional puteti pune si o lingurita de zahar dar eu cred ca e destul de dulce si fara.

    In prima faza se topesc ciocolata si untul, intr-un caston, la bain marie (am incercat si la microunde ieri dar iese mai buna asa) amestecand continuu.

    Dupa ce ciocolata si untul s-au topit, se adauga oul, galbenusul, esenta de vanilie si faina amestacand in tot acest timp. 

     Apoi se toarna in formele unse cu unt si tapetate cu faina (eu am folosit de ceramica dar in principiu puteti folosi si din silicon, hartie sau orice nu se sparge la temperatura mare) si se baga in cuptorul preincalzit la 200 grade. Eu de fiecare data o las 8 minute, opresc cuptorul iar apoi o mai las inca 2 (daca lasati mai mult o sa iasa brownie).

    Cam asa arata (am dat pe langa cand am pus in forme:)) ):

    

     Asa ar trebui sa fie interiorul (mie mi se incarca mai greu video-ul):

     Se poate servi cu inghetata de vanilie, fructe sau zahar pudra.

    Pofta buna! πŸ’‹

2 thoughts on “Guilty pleasure: Lava cake

Leave a Reply

