Eat healthy: Budinca din seminte de chia

     Cand eram mai mica am avut probleme cu greutatea. La inceputul liceului insa am reusit sa slabesc semnificativ, cu multa vointa, mancare sanatoasa, sala si suportul moral al prietenilor. Intre timp m-am mai ingrasat, am mai slabit, am avut multe complexe dar in ultimul timp am reusit cat de cat sa ma mentin si sa scap de complexe. Acum, per total sunt multumita de corpul meu dar incerc sa mai slabesc treptat si sanatos in jur de 8 kg pana in vara, ca sa-mi ating idealul.

       Pentru a-mi atinge obiectivul, ma documentez in permanenta despre retete noi si sanatoase si incerc sa ma mentin activa. Acum vreo saptamana, o prietena mi-a dat ideea acestui desert, budinca de chia, care mi s-a parut chiar buna, sanatoasa si usor de preparat (ma pricep totusi si la retete ample😂).    

        Semintele de chia sunt numite si super alimentul mileniului 3. Ele contin:

  • De 5 ori mai mult calciu decat laptele
  • De 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele
  • De 3 ori mai mult fier decat spanacul
  • De 2 ori mai multe proteine decat orice boabe, seminte sau nu
  • De 2 ori mai mult potasiu decat o banana

      Aceasta reteta se prepara foarte usor, este foarte buna pentru micul dejun dar si ca gustare si necesita 3 ingrediente:

  1.  250 ml. lapte (il puteti incalzi un pic pentru a se dizolva mierea mai usor)
  2. 2 linguri (eu pun 1 jumate) de miere (nezaharisita de preferat)
  3. 4 linguri de seminte de chia

    

Optional se pot adauga esenta de vanilie si/sau fructe (bananele merg cel mai bine)
     Se introduc in lapte cele 2 linguri de miere (optional esenta de vanilie) si se amesteca bine, pana se dizolva, dupa care se introduc si cele 4 linguri de seminte de chia si se amesteca din nou. Dupa ce ati terminat amestecarea ingredientelor, se lasa la frigider peste noapte iar dimineata se poate savura ca un mic dejun hranitor si gustos.

    Dupa  finalizarea acestor etape, ar trebui sa arate cam asa:

    Iar dupa o noapte de stat la rece, cam asa:

     Pofta buna! 💋

Leave a Reply

